Wednesday 9 January 2008

Freiheit

Dedicata locuitorulor orasului Freiburg si tuturor romanilor


Freiheit
e stencilul pe care l-am vazut zilnic pe zidul casei in care locuiesc. Pana la ora 7.42 a acestei dimineti. Bagajul meu zace inca imprastiat pe podea, biletul pe care scrie ora plecarii e in geanta, l-am verificat de doua ori.
Freiburg e intr-adevar orasul liber. Daca percepi libertatea dincolo de camerele de supraveghere specifice oricarei tari din vest. Liber pentru ca poti bea berea pe strada. Liber pentru ca parintii isi poarta copiii in minicarucioare atasate in spatele bicicletelor, amintind ceva din transportul asiatic traditional, fara teama ca un nebun ii va strivi conducand cu viteza si alcoolemie peste limita. Liber pentru ca poti avea orice culoare a pielii, poti vorbi orice limba, poti avea oricate piercing-uri sau tatuaje, fara sa fii privit altfel decat ceilalti. Liber sa te amesteci in multime si sa te lasi purtat de ea. Libertatea are miros aici si miroase bine. Un oras fara mirosuri nu e un oras liber.
Imi amintesc de prima intoarcere in tara, acum cativa ani. M-a izbit mirosul toaletelor din benzinariile romanesti. Alt miros, alt soi de libertate. Una dupa care tanjesc multi vestici. N-am inteles niciodata de ce. Poate sunt incapabili sa-si perceapa propria libertate. Poate cu totii suntem incapabili sa ne percepem libertatea la ea acasa.

No comments: