Sunday 3 April 2011

Longevitate


Dedicata tuturor soferilor

Statia de autobuz e destul de populata pt. ora matinala de sambata. O pocnitura intrerupe brusc zumzetul monoton al radioului transmis in statie. Cu coltul ochiului sesizez in dreapta, undeva in strada, ceva ce zboara in aer. Merg spre mijlocul strazii. 

O femeie zace pe jos in bratele unui barbat. Ii tine capul din care in partea dreapta, aproape de frunte ii curge sange dintr-o rana cam cat podul palmei. Langa ea e o plasa si pe caldaram o pereche de ochelari. Are piciorul drept flexat iar stangul care e intins tremura. E imbracata in pantaloni gri de trening, o doamna trecuta de 40 de ani, plecata probabil la cumparaturi in cartier. 

Barbatul care o tine cu capul pe genunchi o intreaba ceva si ea ii dicteaza un numar de telefon care inteleg ca e al sotului ei. Vorbeste si pare destul de calma. Imi scot telefonul si dau sa sun la salvare. O voce imi spune ca nu am numarul actualizat. In dreapta mea e un barbat inalt cu mustata, sofer de taxi iesit din taxiul parcat langa celelalte din statie. Il intreb daca a sunat cineva la salvare si imi spune ca a sunat el.

 Privirea imi revine pe asfalt la ochelarii de vedere de care nimeni nu s-a atins. Ii colectez si ii pun usor pe plasa de langa doamna, din fericire nu s-au spart. In spate vine autobuzul pe care trebuie sa-l iau ca sa ajung la gara. Inainte sa ma urc il vad pe cel care o lovise, e tanar, probabil nici 21, vorbeste afara din masina cu un sofer de taxi. Ii explica ca n-a apucat s-o vada, ca nu e trecere de pietoni, taximetristul ii spune ca e statie de autobuz si ca e normal sa incetinesti viteza in zona.

Ma asez in autobuzul care face o manevra larga si brusca pentru a ocoli femeia de pe asfalt si aud in spatele mele o voce de barbat: "Pula mea, pula mea, in spatele blocului s-o intamplat ceva ". E batran si slab, cu o privire agresiva. Bodoganeste ceva si se asaza pe scaun. Are la mana stanga 2 ceasuri. O femeie il intreaba de ce are 2 si el raspunde agresiv : "Asa vreau eu ! "

Se mai imbuneaza cand femeia se apara ca era doar curioasa si incepe sa povesteasca cea despre mama sa si despre ceasuri. Incepe prin a-i spune ca e nascut in ‘42 si e inca in viata. I se simte mandria in voce. Un alt barbat il felicita. Incepe sa discute cu el. Il intreaba cati ani are, celalalt raspunde ca e nascut in ‘40. Batranul aplauda foarte tare, timp de un intreg minut. Tot autobuzul il priveste, au inteles deja ca " ii lipseste o doaga " Batranului nu pare sa-i pese. Continua fericit conversatia cu celalalt barbat.

No comments: