Sunday 16 December 2012

Caldura Mare la Banca

Dedicat angajatilor firmelor de paza si ordine

Intru in banca si ma intampina ca de obicei cu un zambet larg, paznicul, domnul Nerva. Domnul Nerva are  probabil peste 50 de ani dar se tine bine, e inca destul de suplu si vioi. Ochelarii borcanase il fac sa semene cu un broscoi. E amabil cu toata lumea care ii cere ajutorul. Completeaza chiar documente sau ii ajuta pe oameni sa le completeze. Intr-o zi era in fata bancii la tigara si 2 turisti l-au intrebat ceva. Le-a aratat mai intai pe harta pe care cei doi o aveau in mana, apoi s-a indepartat de banca mergand cu ei spre directia pe care o cautau. Una din angajatele bancii a iesit sa-l strige si l-a apostrofat mai in gluma mai in serios ca nu e birou de informatii tursitice. 

Domnul Nerva ma cunoaste deja de cand vin aici si are mereu chef de conversatie. Ma tine de vorba cat timp astept pe scaun ca persoana din fata mea sa termine de vorbit cu doamna care ma va prelua. Dinspre cutiuta care ii serveste drept birou si in spatele careia uneori il vezi atipind,  vine muzica in surdina. Mi s-a recomandat ca meloman ce asculta muzica buna clasica. 

Uneori comenteaza cate ceva despre persoanele care intra in banca daca le cunoaste sau a observat la ele ceva ce i se pare deosebit. Se apropie si imi sopteste ceea ce lui ii par secrete doar de el stiute, ca o femeie barfitoare ce se plictiseste la servici. Comunicativitatea lui e spontana si relaxata. 

Azi m-a intrebat cum am intrat pe usa : « Fata frumoasa ce faci ? »  apoi si-a deschis haina uniformei de lucru de culoarea diareei  si mi-a aratat axila spunand « Eu sunt in calduri, nu mai pot, pune mana sa vezi cum am transpirat ». Imi spune ca e data caldura prea tare si ca si-ar da haina jos sa ramana in camasa dar e un control. Apoi ma anunta fericit ca are o nepotica de 2 saptamani pt. ca nora sa a nascut. Zambeste mandru.   

Mai trebuie doar sa-si insoare copilul cel mic de 25 de ani care se incapataneaza zicand ca el vrea sa-si traiasca copilaria. Ii dau dreptate fiului dar domnul Nerva e ferm convins ca maxim la  28 de ani trebuie sa te casatoresti ca apoi nu te mai ia nimeni. Apoi si mai fericit ma informeaza ca in septembrie iese la pensie, isi ia babuta si merge si el la mare, la munte.

E intr-adevar foarte cald si imi dau jos geaca si raman in pulover, pe scaun. Intra pe usa o doamna blonda si il intreba pe domnul Nerva unde poate plati o rata iar el ii arata casieria politicos ca intotdeauna. Apoi se apropie de mine si-mi sopteste « De ce or vrea toate brunetele sa fie blonde ? Ca noi barbatii suntem atrasi de pielea bruna. Blondele plac la arabi, negri si tigani ».

Simt ca nu-mi place unde bate conversatia asta. Dar domnul Nerva pare pregatit sa-si dea toata silinta sa ma convinga. Sta intr-un cot sprijinit de coltul biroului sau, in uniforma diareica pe care scrie Romsegur si cele 2 pete concentrice de transpiratie de la axila se vad acum mult mai bine. Probabil nu arat destul de convinsa de teoria atractiei sexual-rasiale pe care tocmai mi-a prezentat-o asa ca vine aproape de mine, se apleaca si-mi sopteste « Eu am lucrat la o revista pentru barbati si pozam acolo gramada de femei dezbracate. Pe blonde trebuia sa le dam cu ruj si pe sfarcuri si jos ca nu se deosebea de restul pielii, erau albe din cap pana in picioare » 

Incep sa ma uit insistent spre doamna care trebuie sa ma preia. In sfarsit vine sa vorbeasca cu mine, imi spune sa revin mai bine maine pt. semnatura ca altfel voi sta prea mult sa astept ca mai are destula treba cu clienta dn fata. Ii multumesc si ma imbrac sa plec. Nerva imi zambeste si-mi zice in gluma » Unde pleci ? Nu pleci, tu stai aici cu mine, haha ! Lasa ca am auzit ca trebuie sa vii si maine, ce crezi ? » 

Ii spun la revedere si ma indrept rapid spre usa incercand sa-mi sterg din minte imaginea domnului Nerva transpirat, in fata unei femei blonde, dezbracate, pe care o da cu ruj pe sani.

No comments: