Sunday 16 December 2012

Iarna Fara Maniere

Dedicat celor care fac triere selectiva

Inaintez cu greu prin zapada cu cele 2 pungi de deseuri separate si cu sticlele in sacosa de pe umar. In plus trebuie sa ocolesc si gunoaiele care se raspandesc  generos din plase aruncate direct in zapada. Ca si cum zapada ar ascunde, ar masca gunoiul sau l-ar descompune, l-ar face sa dispara miraculos.

Un morcov ar fi ce-i drept bun pt . un om de zapada dar ce poti face cu tampoane, pampers, coji de cartofi si tot ce se mai iteste in dreapta si-n stanga in diverse forme de degradare ?   

Din fericire, macar daca nu ascunde, zapada ingheata toate resturile astea menajere si le opreste sa puta. Ajung in fata containerelor de  reciclare separata si pt. ca aici fireste nimeni nu a dat zapada de pe trotuar, ma afund serios in stratul alb si pufos, pana sa ajung la destinatie. Golesc hartia, apoi sticla si cand incerc sa desert si plasticul, ca si saptamana trecuta, gasesc containerul pentru plastic complet plin si infundat. Oamenii care trec se uita la mine ciudat, unii au senzatia ca incerc sa iau din gunoi, ca rascolesc si caut ceva. Ma dau batuta pt. ca gura de intrare e plina ochi deja de sticle si pungi. Inaintez inca 100 de metri si arunc deseurile din plastic intr-un cos stradal normal. 

Merg cu 2 sacose pline si grele pe fiecare umar, ma clatin greoi prin zapada care in locurile unde nu a fost data la o parte imi ajunge la glezne. In fata e un drumeag ingust, in jur e zapada si masinile parcate, ingropate si ele aproape complet in mormane albe. 

La un moment dat doamna din fata mea se opreste brusc si ridica tonul mirata. Vad cum cineva aproape o impinge in zapada incercand sa treaca. Ajunge in fata mea, un baiat de cam 20 de ani, mai scund decat mine dar indesat. Imi arunca un fel de ranjet si da sa treaca si de mine fara sa incerce sa faca un pas alaturi. Plasele mele il jeneaza asa ca se impinge in mine cu avant si trece. 

Ma enervez si-i spun in fata, de fapt deja in ceafa lata, ca e nesimtit. Un alt baietas care il insoteste, mai mic si slabut, imi taie avantul de educatie civica cu un «Hai, hai ! «  care suna a scandal. Mai fac doi pasi si un alt baiat vrea sa treaca. Ma opresc si ma afund in zapada sa-i fac loc pt.ca simt ca nu am nervii necesari. Nu-mi pot abtine insa printre dinti un “ttt” pe care tanarul mi-l imita ranjind dezaprobator.

No comments: