Sunday 16 December 2012

La Rascruce de Rafturi



Dedicat casieritelor zambitoare

De fiecare data cand vin la cumparaturi il vad in fata magazinului in carutul cu rotile. Are probabil spre 40 de ani, sta in sosete, cu ochii holbati in vitrina sex-shopului din fata. Trecatorii se mai opresc si-i lasa bani. Azi e prima zi cand nu e acolo. Ma intrebam ce-o fi cu el. Curand l-am vazut inauntrul supermarketului, isi cumpara apa, tinea in mana o sticluta de ...Evian.

Ma uit pe raft dupa o punga de musli cu mar si scortisoara. Spre mine vine un domn la vreo 60 de ani.
Il aud zicand: - Da-te la o Parte!
Ma uit in jur dar nu mai e e nimeni. Ma impinge si se apropie de raft.

Am plecat sa-mi iau o apa la 5 litri, putin mai departe. Din fata vin doi barbati trecuti de 40 de ani. Simt ca unul ma priveste insistent.
Cand trec pe langa ei il aud zicand: -Exact asa cum imi place mie!
Ma uit in jur dar nu mai e e nimeni. Ma priveste ranjind.

De pe raftul cu detergenti din stanga mea, 2 metri mai in fata, cade o punguta mica de detergent pe jos. Un baietel de cam 11 ani, singur, cu cosul de cumparaturi pe brat, se apleaca linistit, ia punga si o pune la loc pe raft. Surad si imi vine sa-i zic multumesc desi n-am nici o legatura cu punga cazuta.

Stau la casa si astept sa-mi vin randul. Casiera are in piept o insigna mare pe care apare un happy face si textul “Azi zambesc”. Are o fata total inexpresiva, se uita prin produse si prin cei care trec prin fata casei. 

O batrana cu riduri adanci si peruca vizibila se cearta de ceva timp cu cel ce pare a fi sotul sau. El vrea sa lase din supele la plic, sustine ca-s prea multe, ea raspunde pe un ton rautacios:
-Asa vreau eu, le iau! 

Casiera le ofera pungi de plastic, batrana le vrea, sotul spune ca-s ”pe bani”. Doua doamne din spatele lor sfarsesc prin a se enerva si striga ca au plecat din timpul serviciului. Batrana ia brusc un pumn de plase, se intoarce pe calcaie si pleaca spre iesire. Casiera se uita dupa ea dar nu zice nimic. Doamnele din fata mea s-au mutat la alt rand. 

Ii spun casierei: “Trebuie sa zambiti”. Se uita spre insigna din piept si-mi zambeste obosit.

La iesire il vad pe barbatul in carutul cu rotile, la locul lui obisnuit. Fumeaza linistit dintr-o tigara slim.


No comments: